Наразі ви, можливо, стикалися з інформаційними панелями SEO, такими як панелі Screaming Frog, які синхронізуються з Looker Studio. Можливо, ви використовуєте корпоративний інструмент для відстеження свого технічного SEO в хмарі.
Це все добре, але наскільки це насправді корисно?
- Це покращує ваш рейтинг?
- Якщо ви керуєте 30-50 або навіть 100+ сайтами, чи дає відстеження технічного SEO за допомогою хмарних сканерів щось корисне?
Якщо ви сказали так, то чудово! Я радий за вас.
Але якщо ви, як і всі ми, бажаємо, щоб був кращий спосіб, він є!
Головне – бути більш цілеспрямованим і навмисним щодо того, що та які сторінки ми відстежуємо.
У цій статті розповідається про те, що дійсно важливо відстежувати, і як відстежувати кожне з них. Я також розповім про корисні платні інструменти для відстеження елементів SEO. (Я не пов’язаний із цими компаніями, але є клієнтом кількох.)
Елементи індексованості
Відстеження індексованості вашого сайту має вирішальне значення. Він має бути у верхній частині вашого списку. Якщо ваш сайт не проіндексований, усі ваші зусилля марні.
У цьому розділі я поясню основні фактори індексації, які впливають на вашу видимість у Google, і як їх відстежувати.
1. Зміни у файлі robots.txt
Файл robots.txt є першим файлом, який пошукові системи переглядають під час сканування вашого веб-сайту. Цей простий файл містить інструкції щодо того, як боти мають сканувати веб-сайт.
Що ми відстежуємо?
Кожен SEO повинен відстежувати зміни у файлі robots.txt, особливо якщо він починає блокувати пошукові системи.
Багато інструментів пропонують цю функцію, але важливо налаштувати сповіщення електронною поштою, щоб повідомляти вас, якщо файл блокує пошукові системи.
Поширеною причиною цього є те, що розробники переміщують сайт із початкового етапу в робочий і випадково передають файл robots.txt.
Це відбувається, коли надсилаються всі файли, а не лише оновлені.
Які інструменти використовувати
Хоча я схильний створювати власні інструменти Python для завдань, навіщо тут винаходити велосипед? Кілька недорогих інструментів чудово підходять для перевірки файлу robots.txt.
Я віддаю перевагу LittleWarden для цього завдання, оскільки він дозволяє відстежувати конкретні зміни або загальні перевірки індексації та надсилати сповіщення електронною поштою. Ви можете налаштувати перевірку щодня або щогодини.
Однак Visualping (який я використовував у цьому прикладі з графом знань) також є чудовим вибором для відстеження змін robots.txt.
2. Теги роботів Noindex
Ах, сумнозвісний тег noindex. Це мета-тег robots, який можна додати до сторінок, які ви не хочете індексувати в Google, як-от сторінки входу, облікового запису чи інших малоцінних сторінок.
Якщо у вас є сторінки, які вам абсолютно необхідно проіндексувати або не проіндексувати, відстеження змін у вашій конфігурації життєво важливе для здоров’я вашого SEO.
Які інструменти використовувати
LittleWarden чудово підходить для цього, тому що ви можете налаштувати параметри для кожної сторінки, дозволяючи легко налаштувати більшість сторінок для індексування, позначаючи кілька як noindex.
Такі інструменти, як Screaming Frog і Sitebulb, також можуть працювати, але вони потребують додаткового налаштування.
3. Зміни X-Robots-Tag
Простіше кажучи, тег x-robots виконує те саме, що й метатег noindex, але замість того, щоб бути в
вашого веб-сайту, він відображається в заголовках відповіді HTTP.
Які інструменти використовувати
LittleWarden попередньо налаштований на перевірку ваших заголовків HTTP-відповідей на наявність будь-яких проблем з індексацією, які можуть виникнути, включно з канонічними змінами тегів.
4. Перевірка XML карти сайту
Карти сайту в форматі XML є ще одним потужним інструментом SEO. Ці файли містять карту всіх посилань на наших сайтах.
Google використовує це як сильні підказки щодо сторінок, які вони повинні виявити та додати до черги сканування.
Якщо у вашій мапі сайту є помилки (наприклад, помилка отримання чи аналізу), Google продовжуватиме спроби обробити її протягом кількох днів. Якщо спроби постійно будуть невдалими, Google припинить спроби сканування URL-адреси.
Які інструменти використовувати
LittleWarden знову виграє своєю простотою використання для відстеження змін ваших XML-карт сайту та забезпечення їх дійсності.
5. Канонічні зміни тегів
Канонічні теги часто неправильно розуміють і використовують неправильно в SEO.
Хоча Google розглядає їх лише як підказки, а не як суворі директиви (наприклад, noindex), все одно важливо відстежувати, чи вони змінюються на сторінці.
Які інструменти використовувати
LittleWarden може відстежувати це, але ви також можете використовувати такі інструменти, як ChangeTower або VisualPing. Screaming Frog і Sitebulb також можуть відстежувати це, але налаштування сповіщень електронною поштою вимагає додаткових кроків.
Отримайте пошукову розсилку, на яку покладаються маркетологи.
Елементи ранжування на сторінці
Елементи SEO на сторінці стосуються факторів на ваших сторінках, які можуть бачити користувачі та пошукові системи.
Якщо ви займаєтеся локальним пошуковим пошуком, можливо, ви не побачите багато змін на сайті. Однак, коли ви додаєте більше членів команди з доступом до сайту, хтось може ненавмисно внести маркетингові зміни, які можуть вплинути на ваш рейтинг.
Ось чому відстеження елементів на сторінці має вирішальне значення.
6. Зміни тегу заголовка
Теги заголовків – це будь-який текст, відформатований за допомогою формального HTML заголовка (
Представники Google кажуть, що вони не так важливі для рейтингу, але мають значення для доступності.
Багато пошуковиків, включаючи мене, вважають, що добре оптимізована H1 і структура заголовків можуть покращити рейтинги, але це обговорення іншим разом.
Наразі важливо відстежувати зміни тегів H1 на найважливіших сторінках.
Які інструменти використовувати
Тут дійсно відкривається різноманітність інструментів, які ми можемо використовувати. Ви можете перевірити будь-яке з наведеного нижче з надійною послідовністю:
- Маленький наглядач.
- Про версію.
- Тихо.
- Візуалізація.
- ChangeTower.
Знову ж таки, технічно ви можете використовувати Screaming Frog і Sitebulb, але налаштовувати сповіщення електронною поштою з цього буде важко.
7. Зміни внутрішніх посилань
Відстеження змін ваших внутрішніх посилань може мати вирішальне значення для підтримки міцного графіка внутрішніх посилань.
Якщо добре розміщене внутрішнє посилання з оптимізованим прив’язним текстом буде видалено або змінено, це може вплинути на ваш рейтинг.
Це сильно на це вплине? Напевно ні. Але чи справді ви бажаєте перевірити це для нас?
Які інструменти використовувати
- Маленький наглядач.
- Про версію.
- Тихо.
- Візуалізація.
- ChangeTower.
8. Зміни ключових слів
Відстеження змін у використанні ключових слів на вашому сайті є життєво важливим для успіху вашого SEO.
Якщо інший маркетолог у вашій команді спробує покращити ваш вміст, він може неусвідомлено погіршити ваш рейтинг вашої сторінки.
Які інструменти використовувати
- Маленький наглядач.
- Про версію.
- Тихо.
- Візуалізація.
- ChangeTower.
Видимість SERP
Відстеження того, як ви відображаєтеся в результатах пошуку, може не вплинути безпосередньо на ваш рейтинг, але може вплинути на ваші звичайні рейтинги переходів (CTR).
9. Зміни тегу заголовка
Теги заголовків – це код, який ми надаємо пошуковим системам і який пропонує нам те, яким, на нашу думку, має бути відображений заголовок.
Так, Google змінює теги title, але це не означає, що ми повинні їх ігнорувати.
Які інструменти використовувати
- Маленький наглядач.
- Про версію.
- Тихо.
- Візуалізація.
- ChangeTower.
10. Зміни метаопису
Мета-опис може бути однією з найбільш суперечливих тем у SEO. Деякі речі, які роблять цю тему такою цікавою, включають, але не обмежуються ними:
- Технічно вони не є факторами ранжирування, але вони мають вирішальне значення для нашої реклами продажів у пошуковій видачі.
- Інструменти SEO попереджають нас про довжину пікселів і символів, але Google все одно змінить їх відповідно до мети пошуку.
- Я прямо чув, як Гері Ілліс на конференції прямо сказав SEO-менеджеру, що оптимізація тегів заголовків і метаописів — це марна трата часу. (Я ображаюся на це.)
Однак, якщо ви вже відстежуєте ненавмисні зміни на своєму сайті, натискання поля метаопису варте додаткової секунди.
Які інструменти використовувати
- Маленький наглядач
- Про версію
- Тихо
- Візуалізація
- ChangeTower
11. Перевірка схеми
Розмітка схеми є потужним інструментом. Він може надсилати важливі структуровані дані в Google і допомагати нам створювати цікаві функції SERP для наших результатів.
Створення та впровадження розмітки схеми вимагає часу, тому важливо відстежувати будь-які зміни, особливо тому, що функції SERP можуть підвищити ваш органічний CTR.
Які інструменти використовувати
- Маленький наглядач.
- Про версію.
- Тихо.
- Візуалізація.
- ChangeTower.
Щасливого відстеження
Тепер, коли у вас є повний список елементів SEO для відстеження, настав час додати надійний моніторинг для ваших кампаній SEO.
Повірте, краще бути готовим, ніж дізнаватися про зміни, які відбулися через кілька днів.
Авторів, які вносять свій внесок, запрошують створити вміст для Search Engine Land і обирають за їхній досвід і внесок у пошукову спільноту. Наші дописувачі працюють під наглядом редакції, і внески перевіряються на якість і актуальність для наших читачів. Думки, які вони висловлюють, є їхніми власними.